VOLTA14

Dit jaar is Janknegt Gallery geselecteerd voor VOLTA14 Basel.
Er zijn 75 internationale galeries (4 Nederlandse galeries) geselecteerd door een onafhankelijke selectie commissie.  Janknegt Gallery doet mee met het nieuwe werk van Roos Holleman. Voor u een goede reden om een weekend Basel te boeken, te meer omdat de hele stad Art Basel Week is. 
De beurs vind plaats van 11-16 juni op de Elsässerstrasse 215, een nieuwe locatie, waar ze heel trots op zijn.

"VOLTA's journey started 14 years ago at Volta-Platz in Basel, right around the corner from our latest venue,” notes Amanda CoulsonVOLTA Artistic Director. "Throughout the years, VOLTA consistently claimed new territory through content and location. Always evolving, continuously reinventing our shape, consistently moving forward, constantly exploring new terrains and positions. We aim to do what we do best: providing a platform for professional gallery work while remaining a place for research and discovery.


3272fab4-1132-4239-8cd7-a7edc324c73f.jpg
92ef2ef9-bf99-4e40-ac35-3721e369ac551 copy.jpg

Heliomaster Furcifer and Hummingbird, 78 x 53 cm, techniek pastelkrijt op papier, 2018


Wat te doen als u wilt komen naar VOLTA:

U stuurt ons een mail met uw mailadres, daarin geeft u aan kaarten te willen ontvangen. De speciale Guest of Honor Preview: vindt plaats op maandag 11 juni van 10 am - 12 pm. Dit is een VIP opening voordat het publiek erin mag. Hier hebben wij ook enkele kaarten voor beschikbaar. Mail naar janknegtgallery@gmail.com. Wij sturen u dan de kaarten toe.


ROOS HOLLEMAN

Roos Holleman about her work: By drawing I unabashedly celebrate the intermingled beauty of nature and culture. My curiosity often lingers upon the collected and preserved specimens we find in museums and their archives. I love how the museum serves us the world on a platter, and how collection aesthetics create a visual compound for the isolated object, to be represented and re-imagined through history. A true layer cake of representation. I want to take part in that ongoing history, but simultaneously break through the barriers that can make those specimens feel distant, homeless and dead. 

A drawing holds a promise of perpetual thought and movement, even in the most petrified subjects. I’m drawn towards the statuesque, and how to translate its materiality onto the paper. Within a digital age, this seems most significant to me. Working with pastel emphasises and sometimes complicates that materiality, while the size of the paper invites me to amplify and abstract that materiality. It’s like performing optical autopsies, albeit with such brittle instruments. 

I want my work to feel firmly contemporary but inherently historical; indebted as I am to my Dutch roots, whose colonial past spawned the explorations and art that intrigues me, as well as my own family history. I want to question the artwork’s marriage to its depiction. Can an artwork be a safe-haven for objects of desire, to be beyond the realm of greed, violence, lust and death? Many of these specimens are the stealthy evidence of our dealings with the world and its inhabitants. When artworks are objects of desire as well, does that set them free? 

My curiosities and questions regarding the representation aesthetics of the past and present would be well explored within the wider range of those same representation aesthetics, and within an institution so relevant to my place in time, as I am looking towards new dimensions for my work to unfold in. To determinedly wander within the pictorial jungle of representation, one is to give new perspective to old traditions and also to urge new pathways for creation and depiction.


87534be1-45f5-4934-a0f9-ad30a57ccbe4.jpg

Dit weekend is werk van kunstenares Suzan Drummen te bezichtigen in het MIR paviljoen aan de Kleine Koppel bij De Nieuwe Stadin Amersfoort!

Geopend: za 12 & zo 13 mei / 13.00-17.00

Adres: 
Kleine Koppel 24 / naast de Prodent fabriek / aan de Eem 

Suzan Drummen maakt grote installaties waarin ze speelt met ruimte, illusie en optische effecten. Kristal, verchroomd metaal, edelstenen en glas wordt los op de vloer geplaatst. Van een afstand oogt het geheel helder en overzichtelijk, van dichtbij raken de ogen door de vele details en visuele prikkels gedesoriënteerd. Dit moment, van wel of niet kunnen bevatten, wordt voortdurend onderzocht. Maar ook de grenzen van schoonheid en bekoring: wanneer is een beeld verleidelijk, wanneer overrompelend en wanneer afstotend.
In MIR worden voor het eerst ook andere materialen in geordende patronen aangebracht. In haar constante zoektocht de waarneming van de kijker te verhevigen en van het gewone iets bijzonders te maken is op voorhand niets uitgesloten. Bezoekers krijgen de gelegenheid om zich voorzichtig in het werk te begeven, waardoor ze zelf ook een onderdeel worden van de installatie
www.mirproject.nl/agenda 

Dit project is mogelijk gemaakt door de Gemeente Amersfoort


Info VOLTA14 Basel:

Monday, June 11 – Saturday, June 16

NEW LOCATION //
Elsässerstrasse 215, Basel
adjacent to Novartis Campus
3 min walk from Voltaplatz

SHUTTLE SERVICE //
Shuttle service to and from Art Basel
Tuesday – Saturday 12 – 6 pm
 

TIMES //
Preview, Monday, June 11
2 – 7 pm

Regular Hours
Tuesday – Saturday, June 12 –16
10 am – 7 pm
Saturday Public Soirée
7 – 9 pm
closed on Sunday

Vorige
Vorige

Privacy Policy Update | Janknegt Gallery

Volgende
Volgende

Opening KunstRai