KunstRAI 2017 | Newsletter

button-copy.jpg

Eind deze maand vindt de 33e editie plaats van de KunstRAI - Amsterdam 31 mei / 5 juni.
Bijgaand sturen wij u de entree kaarten en hopen dat u ons komt opzoeken in onze stand nummer 61.
Janknegt Gallery zal deze KunstRai werk presenteren van Anita Groener, Arno Kramer, Erik Buijs en Rosemin Hendriks. In deze nieuwsbrief leest u daar meer over. 


JANKNEGT GALLERY | KUNSTRAI

ANITA GROENER

Born in The Netherlands and based in Ireland, Anita Groener is an established artist who makes paintings, drawings, film, and animation that she exhibits internationally. Her work is routed through a transcultural perspective and grounded in drawing where she weaves together a continuum of thinking, developing and making, asking what it is to be human within current geopolitical realities, while focusing on specific events, their archetypal and psychological resonances.

Witness | polymer gouache geschilderde papieren silhouetten, naalden, ingelijst in 5 mm acryl met spiegel acryl | 2017 | 17 x 123 cm

Witness | polymer gouache geschilderde papieren silhouetten, naalden, ingelijst in 5 mm acryl met spiegel acryl | 2017 | 17 x 123 cm

UNBROKEN | geschilderde (polymer gouache ) silhouetten en berken takjes, achter Clarity glas in wit houten lijst| 2016 | (4 panelen) 25 x 106 cm 

UNBROKEN | geschilderde (polymer gouache ) silhouetten en berken takjes, achter Clarity glas in wit houten lijst| 2016 | (4 panelen) 25 x 106 cm 


ARNO KRAMER

Arno Kramer heeft zich in de loop der jaren steeds meer toegelegd op het tekenen. Zijn werken op papier, van bescheiden tot zeer grote formaten, heeft hij in tientallen tentoonstellingen in binnen- en buitenland getoond. Naast de tekeningen op papier maakte hij ook grote werken direct op de muur. Kenmerkend in zijn ontwikkeling is de bewuste combinatie van figuratieve en meer abstractere elementen. Door het gebruik van aquarelverf ontstonden steeds meer mogelijkheden om met diverse lagen en motieven over elkaar een zekere spanning in het beeld te vinden. Het is voor Arno Kramer van belang dat er naast een zekere mystiek en raadselachtigheid in een tekening ook een zekere weerstand zit. Zo kan een realistisch getekend beeld worden “verstoord” door er rasters of vlekken overheen te leggen. Elke tekening moet op zijn minst voor de maker een verrassing bevatten. In de tekeningen na 2010, hebben dieren hun intrede gedaan in het werk. Hazen, zwanen en herten zijn nieuwe dankbare onderwerpen geworden. De tekeningen zijn soms in hun attitude heftiger in hun abstractie en preciezer in hun figuratie. Toch worden deze beide componenten door Kramer altijd in éen werk bij elkaar gebracht. 

Zonder titel | aquarel en potlood op papier | 2017 | 51,6 x 43 cm 

Zonder titel | aquarel en potlood op papier | 2017 | 51,6 x 43 cm 

Zonder titel | aquarel en potlood op papier | 2017 | 51,6 x 43 cm 

Zonder titel | aquarel en potlood op papier | 2017 | 51,6 x 43 cm 


ERIK BUIJS

Wijsneus | brons | 2017

Wijsneus | brons | 2017

Dagdromer | brons | 2017

Dagdromer | brons | 2017

De Wit | brons | 2017

De Wit | brons | 2017

Lapzwans | brons | 2017

Lapzwans | brons | 2017


ROSEMIN HENDRIKS

Rosemin Hendriks (1968) about her work: I use ‘self-made’ photographs of my head as a model for my drawings. My drawings are not about who I am or how I feel, but about what I want to see in myself. The type that I want to represent. I have to be able to recognize that in the photographs I make and in the purpose of the drawings that I make from the photographs. This means that I am constantly creating new characters, new versions of myself in abstract portraits. The further the drawing becomes removed from the starting point - the photograph that I use as model - the more interesting it becomes for me. Can I also look like this? 

I combine this fictitious self-examination with considerable attention to the act of drawing and my formal mastery of this. I work with charcoal and crayon on paper. I try to get the right line in the right place in the drawing. For this, I use cotton buds and tissues, traces of which are often to be seen in the drawing. My ultimate aim is an accomplished drawing: thus and not otherwise. I create the faces in my drawings from separate elements. Ears, nose, mouth, eyelashes, eyebrows. Each part must also possess an intensified, independent presence. The large format of the drawings gives me this possibility. During the process of drawing, I have all sorts of associations which have to do with my daily life, the things around me. Parts, details of cameras, for example, bills of birds, utensils, kitchen appliances, chicken bones, legumes, car bonnets, rubber dinghies, shrimps and chestnut shells end up in the drawing. Not literally, barely recognizable and certainly not symbolically." 

Zonder titel | houtskool/neropotlood | 2015 | 42 x 27,2 cm

Zonder titel | houtskool/neropotlood | 2015 | 42 x 27,2 cm

Zonder titel | houtskool/neropotlood | 2017 | 42 x 29,5 cm 

Zonder titel | houtskool/neropotlood | 2017 | 42 x 29,5 cm 

 

SAVE THE DATE
KunstRAI
31.05 - 05.06 2017
RAI Amsterdam

Vorige
Vorige

UIT VERDRIET GEBOREN

Volgende
Volgende

Looking Back At Paris